středa 13. října 2010

OKO na mezinárodním školení ve Španělsku

Ve dnech 28.9.-3.10. jsem se zúčastnila coby zástupce OKA a lídr dobrovolníků mezinárodního tréninku ve Španělsku, jehož cílem bylo zlepšit kvalitu EDS a spolupráci mezi partnery.
Přestože již pár let s dobrovolníky pracuji a tento program pro mládež poměrně dobře znám, musím přiznat, že jsme dostali spoustu informací, na vlastní kůži si prožili řadu zajímavých situací, které se dobrovoníkům skutečně stávají, osobně jsem navázala ne jeden nový kontakt, vyměnila si velmi užitečné zkušenosti a taky jsem si stihla užít nádherné přírody, moře, výtečné kuchyně a skvělého vína. Na fotky z tréninku se můžete podívat ZDE a taky ZDE.

Co dodat ?
Byla jsem velmi mile překvapena, na až jak vysoké úrovni se pohybuje jinde ve světě Evropská dobrovolná služba. Je to aktivita, která se opravdu stává prestiží a účastní se jí i řada vysokoškoláků a studentů. Jen mě mrzí, že u nás ji stále ještě až příliš moc lidí vnímá jen jako "náhražku" či poslední šanci, když ostatní plány na cestu do zahraničí selhají. Přemýšlím, kolikrát ještě budu muset vysvětlovat, že to je skvělá příležitost nejen jak vycestovat do zahraničí, pomoc v jiné neziskové organizaci = udělat optavdu užitečnou věc, ale i úžasná příležitost na sobě zapracovat - něco nového se naučit a získat nové pracovní zkušenosti. O nabití jazykových znalostí a zkušeností ani nemluvě.

Vaše
Jitka Bartošová

Žádné komentáře:

Okomentovat